اگر فرزندی زیبا و سالم می‌خواهید، از این برنامه غذایی پیروی کنید

beautiful the kids logic 388x220 - اگر فرزندی زیبا و سالم می‌خواهید، از این برنامه غذایی پیروی کنید
زنان باردار برای داشتن یک کودک سالم و زیبا باید به صورت هفتگی برنامه غذایی خاصی داشته باشند.

هفته‌های اولیه بارداری

در هفته‌های اولیه بارداری، آنچه مادر می‌خورد به عنوان ذخیره غذایی برای او و کودک استفاده می‌شود. بنابراین، بسیار مهم است که تمام مواد مغذی مناسب که مورد نیاز هستند در برنامه غذایی او قرار گیرد. غذا‌های سرشار از اسیدفولیک در این دوره مناسب هستند، زیرا در رشد اولیه ستون فقرات کمک می‌کنند. همچنین خوردن سبزی می‌تواند به تسکین بی حالی و خستگی صبحگاهی کمک کند، زیرا سبزی‌ها سرشار از منیزیم هستند. کلم بروکلی، تخم مرغ و حبوبات از جمله مواد غذایی هستند که لازم است در برنامه غذایی این دوران قرار بگیرند.

هفته چهارم تا سیزدهم بارداری

در حدود هفته ششم بارداری، گلبول‌های قرمز نوزاد شروع به شکل گیری
می‌کند و قلب او شروع به پمپاژ خون می‌کند. در این بازه زمانی، مادر باید
مواد غذایی غنی از آهن را برای کمک به این فرآیند‌ها مصرف کند. آهن موجود
در مواد غذایی غیر گیاهی به راحتی جذب بدن می‌شود، اما مادر می‌تواند با
نوشیدن آب میوه‌هایی مانند آب پرتقال که سرشار از ویتامین C هستند هم روند
جذب آهن را سرعت ببخشد. وجود لبنیات، تخم مرغ، گوشت و غذا‌های دریایی برای
این دوره از زندگی مادر و جنین مورد نیاز است.

با پایان سه ماهه اول، مغز کودک سریعتر از هر قسمت دیگر بدن شروع به رشد
می‌کند. خوردن غذا‌های سرشار از اسید چرب امگا ۳ و DHA در این مرحله مواد
مغذی موردنیاز برای کمک به این فرآیند را تأمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید