تناسب اندام برای کودکان

Rate this post


سطح تناسب اندام در بین کودکان رو به کاهش است. از هر چهار دانش آموز آمریکایی فقط یک نفر روزانه به میزان کافی فعالیت بدنی دارد و تعداد کودکان دارای اضافه وزن به سرعت در حال افزایش است.

کودکان باید حداقل ۳۵ تا ۶۰ دقیقه در روز ورزش کنند. بدون آن، آنها شانس خود را برای ساختن استخوان های قوی که بعداً در زندگی به آن نیاز دارند، از دست میدهند.

استخوان ها در دوران کودکی از نظر اندازه و قدرت رشد می کنند. توده استخوانی که از طریق فعالیت بدنی در دوران کودکی به دست می آید، به تعیین میزان سلامت استخوان ها در طول زندگی کمک می کند.

فعالیت بدنی مهم است

اگر می خواهید استخوان های قوی داشته باشید، باید از آنها استفاده کنید. استخوان نیز مانند ماهیچه، بافت زنده‌ای است که برای قوی‌تر شدن به ورزش نیاز دارد. 

فعالیت تحمل وزن

در طول فعالیت بدنی، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها بر خلاف گرانش کار می‌کنند. این با هر نوع ورزش تحمل وزن، از جمله پیاده روی، دویدن، رقص و ورزش های گروهی مانند بسکتبال و فوتبال اتفاق می افتد. این فعالیت ها باعث می شود که استخوان ها سلول های بیشتری بسازند و قوی تر شوند. همه افراد در طول زندگی خود به ورزش های تحمل وزن نیاز دارند.

فعالیت قلبی عروقی

با محدود کردن زمان خود در مقابل رایانه یا تلویزیون، ممکن است متوجه شوید که به طور طبیعی از نظر بدنی فعال تر می شوید.

یک رژیم غذایی سالم مهم است

دوران کودکی زمان حیاتی برای ایجاد عادات غذایی است که از سلامت استخوان حمایت می کند. کلسیم یک عنصر مهم در استخوان های سالم است. پوکی استخوان بیماری است که می تواند در مراحل بعدی زندگی در نتیجه عدم دریافت کلسیم کافی در طول سال های رشد ایجاد شود. 

جوانان می توانند با قرار دادن حداقل ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز در “بانک استخوان” خود به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کنند. کلسیم در غذاهای لبنی قرار می گیرد. اینها شامل شیر ، ماست و پنیر؛ و سبزیجات سبز و برگدار مانند اسفناج و کلم بروکلی.

شروع ورزش

شروع کردن سخت ترین مرحله در هر برنامه ورزشی است – اما مهم ترین مرحله است. آهسته و پیوسته بهترین راه برای شروع بهبود تناسب اندام عمومی است. 

  • با انواع فعالیت های بدنی شروع کنید.
  • فعالیت های سرگرم کننده را در طول سال انتخاب کنید.
  • برای آماده شدن وقت زیادی صرف کنید. گرم کردن قبل از ورزش بدن شما را برای فعالیت آماده می کند. پیاده روی، خم شدن و حرکات کششی ملایم انجام دهید. تمرینات انعطاف پذیری به جلوگیری از صدمات کمک می کند. در اینجا چند تمرین کششی ساده وجود دارد که می توان از آنها برای گرم کردن بدن استفاده کرد: تمرینات انعطاف پذیری برای ورزشکاران جوان .
  • مطمئن و ثابت. به تدریج به سمت اهداف تناسب اندام کار کنید.

نکاتی برای کودکان

  • برنامه ریزی کنید که حداقل ۳۵ دقیقه هر روز فعال باشید. این می تواند در دوره های کوتاه تر شکسته شود. 15 دقیقه پیاده روی و ۲۰ دقیقه ورزش کنید.
  • گزارش فعالیت روزانه از دقایق صرف شده برای فعالیت را نگه دارید. برای تقویت قدرت در پاها، باسن و پایین ستون فقرات، پیاده روی سریع، آهسته دویدن یا پیاده روی را امتحان کنید.
  • ورزش می تواند سرگرم کننده باشد. ورزش هایی (مانند فوتبال، بیسبال و بسکتبال)، رقص، ایروبیک استپ، بالا رفتن از پله، تنیس و سایر ورزش های راکت، اسکی، اسکیت، کاراته یا بولینگ را امتحان کنید.

نکاتی برای والدین

  • ورزش می تواند سرگرم کننده باشد! تأکید بر سرگرمی و نه بر پیروزی.
  • الگو باشید. برای دوچرخه سواری، بازی با توپ یا پیاده روی طولانی به کودکان بپیوندید.
  • از فعالیت بدنی به عنوان پاداش استفاده کنید. یک سفر خانوادگی به پارک را برنامه ریزی کنید.
  • ورزش را از کارهای روزمره همه استفاده کنید. کارهایی مانند چیدن برگ‌ها، نقاشی کردن، یا راه رفتن با سگ راه‌های عالی برای افزایش فعالیت بدنی هستند.
  • برنامه ریزی فعالیت بدنی. به برنامه ریزی فعالیت ها در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان در طول روز فکر کنید.
  • فعال بودن آن را آسان کنید. فضاهای داخلی را برای فعالیت بدنی برنامه ریزی کنید.
  • فعال بودن آن را سرگرم کننده کنید. اسباب بازی ها و هدایایی را انتخاب کنید که فعالیت بدنی را تقویت می کند.

دیدگاهتان را بنویسید