سوراخ کردن گوش برای کودکان: نکات ایمنی از متخصص اطفال

Rate this post


در حالی که سوراخ کردن گوش برای دختران و پسران بسیار رایج است، اما این بدان معنا نیست که این یک فرآیند بی‌خطر است. بسیار مهم است که مطمئن شوید این روش به طور ایمن و با تجهیزات استریل انجام می شود و می دانید چگونه به درستی از سوراخ های جدید در خانه مراقبت کنید. برای جلوگیری از عفونت، این نکات ایمنی سوراخ کردن گوش توسط کیمبرلی اشنایدر، MD، متخصص اطفال در بهداشت دانشگاه ایندیانا را دنبال کنید.

از پیرسینگ نوزادان خودداری کنید

من به والدین می گویم که قبل از سوراخ شدن گوش کودکان حداقل تا سه ماهگی صبر کنند، زیرا اگر قرار بود در اثر سوراخ کردن گوش دچار عفونت و تب شوند، نوزادان کمتر از سه ماه تقریباً همیشه باید طبق پروتکل در بیمارستان بستری شوند. دکتر اشنایدر می گوید. از آنجایی که سوراخ کردن گوش خطر عفونت را به همراه دارد، از بستری شدن بالقوه در بیمارستان خودداری کنید و صبر کنید تا کودکتان بزرگتر شود.

اطمینان حاصل کنید که روش های استریل در محل هستند

برخی از مطب های متخصص اطفال پیرسینگ انجام می دهند، در این صورت باید مطمئن باشید که محیط استریل و ایمن است. دکتر اشنایدر می‌گوید: اگر به یک جواهرفروشی می‌روید، «مطمئن شوید که به یک مکان معتبر با روش‌های استریل می‌روید». فردی که پیرسینگ را انجام می دهد باید به خوبی آموزش دیده باشد.

فلزات مناسب را انتخاب کنید

برای گوشواره های سوراخ دار، گوشواره های ساخته شده از مواد ضد حساسیت مانند نقره عیار یا طلای ۱۴ یا ۱۸ یا ۲۴ عیار را انتخاب کنید. این نوع فلزات احتمالاً واکنش آلرژیک ایجاد نمی کنند. توجه داشته باشید که نیکل اغلب باعث واکنش های آلرژیک می شود، بنابراین در طول فرآیند سوراخ کردن از نیکل دوری کنید (اگر مطمئن نیستید از سوراخ کننده بپرسید).

در بالای پیرسینگ های جدید خود بمانید

از سوراخ کننده بپرسید که بعد از سوراخ کردن چه انتظاری داشته باشید و چگونه از آن ناحیه مراقبت کنید. پوست اطراف پیرسینگ ممکن است بلافاصله پس از آن متورم، حساس یا قرمز شود. برای تسهیل درمان مناسب و جلوگیری از عفونت، توصیه های زیر را دنبال کنید:

  • از دست زدن به سوراخ های جدید بجز زمانی که آنها را تمیز می کنید خودداری کنید.
  • همیشه قبل از دست زدن به گوش یا گوشواره دست های خود را با آب گرم و صابون بشویید.
  • کل ناحیه اطراف سوراخ ها (جلو و پشت) را با الکل روی یک سواب پنبه ای دو تا سه بار در روز تمیز کنید. در طول هر یک از این تمیز کردن، از محکم بودن پشت گوشواره مطمئن شوید و سپس گوشواره را به آرامی بچرخانید.
  • مراقب باشید هنگام برس زدن موها، صحبت کردن با تلفن یا هدفون، سوراخ های خود را نکشید یا فشار ندهید. این از پارگی جلوگیری می کند.
  • اگر می توانید از شنا در استخر، جکوزی و دریا در حین بهبودی پیرسینگ خودداری کنید زیرا این امر می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

گوشواره های خود را حداقل به مدت شش هفته نگه دارید

حداقل به مدت شش هفته یا تا زمانی که سوراخ کننده توصیه کرده است گوشواره را در نیاورید یا عوض نکنید. دکتر اشنایدر می‌گوید: «در طول این مدت به تمیز کردن منظم خود ادامه دهید و سست نشوید، در غیر این صورت ممکن است منجر به عفونت شود. “این یک فرصت عالی برای آموزش مسئولیت پذیری به بچه های بزرگتر است، اما مراقب باشید که اجازه ندهید فرزند دبستانی شما تنها مسئولیت سوراخ کردن را داشته باشد. به او بیاموزید که چگونه این کار را انجام دهد و به او اجازه دهید تا حدی خودمختاری داشته باشد، اما از راه دور نظارت کنید.»

بعد از اینکه بتوانید گوشواره ها را عوض کنید (بعد از شش هفته اول)، احتمالاً باید به مدت شش ماه پس از سوراخ کردن فقط از گوشواره های پست استفاده کنید تا سوراخ ها بسته نشوند. این به این دلیل است که ممکن است چندین ماه طول بکشد تا پیرسینگ به طور کامل بهبود یابد.

مراقب علائم عفونت باشید

اگر متوجه درد، قرمزی، چرک یا تورم شدید که بیش از ۲۴ ساعت پس از پیرسینگ طول کشید، برای معاینه و درمان با پزشک خود تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید