کودکان معتاد به تلویزیون در بزرگسالی مبتلا به ناراحتی قلبی می شوند

Rate this post

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نشستن ساعت‌های طولانی در جلوی تلویزیون در دوران کودکی می‌تواند سلامت قلب را چندین دهه بعد به خطر بیندازد.

محققان فنلاندی می گویند کودکانی که عمدتاً بی تحرک بودند، به جوانانی تبدیل می شوند که با کلسترول بالا و سایر مشکلات سلامتی دست و پنجه نرم می کنند.

نویسنده ارشد مطالعه دکتر. اندرو آگباجه در نشست خبری انجمن غدد درون ریز گفت.”مطالعه ما نشان می دهد که افزایش زمان بی تحرکی در دوران کودکی ممکن است منجر به دو سوم افزایش کل کلسترول یک فرد قبل از اواسط بیست سالگی شود.”

آگباجه که در دانشگاه فنلاند شرقی در Kuopio کار می کند، می گوید: «این نشان می دهد که بی تحرکی در دوران کودکی ممکن است یک عامل خطر اصلی برای افزایش کلسترول و متعاقب آن حمله قلبی یا سکته زودرس باشد که افراد به اواسط چهل سالگی خود می رسند.

تیم او یافته‌های خود را در ۱۴ دسامبر در Journal of Clinical Endocrinology & متابولیسم، مجله انجمن غدد درون ریز منتشر کرده است.

در این مطالعه، به کودکان ۱۱ ساله ردیاب‌های فعالیت تعبیه شد و همچنین به طور مرتب سطح کلسترول را بررسی می‌کردند. سپس سلامت آنها به مدت ۱۳ سال پیگیری شد.

یک یافته اصلی: ‘نشستن طولانی جلوی تلویزیون’ با بالا رفتن سن، بچه‌ها بیشتر به مبل‌هایشان علاقه‌مند شدند. متوسط ​​زمان بی تحرکی از ۶ ساعت در روز در دوران کودکی به ۹ ساعت در روز افزایش یافته است.

گروه Agbaje محاسبه می کند که این کمبود فعالیت بدنی باعث افزایش ۷۰ درصدی کلسترول در همان دوره زمانی شده است.

‘نور’ فعالیت بدنی از حدود ۶ ساعت در روز در دوران کودکی به نصف آن در بزرگسالی کاهش یافت.

فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید، به طور متوسط ​​۵۰ دقیقه در روز، نسبتاً ثابت ماند. به نظر می رسد این نوع فعالیت با کاهش کلسترول تام مرتبط است، اما تنها در صورتی که فرد بتواند از چاقی نیز جلوگیری کند.

آگباجه گفت: «درگیر شدن در فعالیت بدنی سبک به مدت ۳ تا ۴ ساعت در روز ممکن است راهی موثر برای کاهش کلسترول بالا و جلوگیری از مشکلات سلامت قلب در آینده باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید