یک راه برای کاهش چاقی کودکان: بچه ها را بیشتر در کلاس حرکت دهید

یک مطالعه جدید نشان می دهد که فعالیت های منظم ایستادن و پیاده روی در کلاس درس می تواند به مبارزه با چاقی کودکان کمک کند.

بر اساس نتایج مدارس ابتدایی بریتانیا، کودکانی که در برنامه جنبش فعال شرکت کردند ، نسبت دور کمر به قد خود را ۸ درصد کاهش دادند.

محققان گزارش می دهند که مشارکت در ورزش نیز با این برنامه ۱۰ درصد در مدارس افزایش یافته است.

برنامه Active Movement با هدف ادغام حرکت در کلاس‌های درس است، که می‌تواند تجربه‌ای بسیار کم تحرک برای دانش‌آموزان میز تحریر باشد.

فلامینیا رونکا ، دانشیار، محقق ارشد، گفت: «با وارد کردن حرکت در آموزش به روش‌های خلاقانه، مانند ایستادن برای پاسخ دادن به سؤالات یا راه رفتن در کلاس به عنوان بخشی از تمرین یادگیری، می‌توانیم زمان بی‌تحرکی [دانش‌آموزان] را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. »

به گفته محققان، این برنامه بر فعالیت بدنی سطح پایین تمرکز دارد و برای اجرا به تجهیزات یا کارکنان اضافی نیاز ندارد.

رونکا در بیانیه خبری دانشگاه افزود: “مطالعه ما نشان می دهد که این می تواند منجر به بهبود قابل تشخیص در نسبت دور کمر به قد آنها شود.”

طبق آمار محققان و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، نزدیک به ۲۱ درصد از کودکان ۶ تا ۱۱ ساله ایالات متحده چاق هستند، که این میزان با نرخ چاقی نزدیک به ۲۳ درصد در میان دانش آموزان کلاس پنجم انگلستان قابل مقایسه است.

برای این مطالعه، محققان به معلمان ۲۶ مدرسه ابتدایی بریتانیا آموزش دادند تا از ایستادن و راه رفتن در طول درس ها و فعالیت های روزانه دانش آموزان خود استفاده کنند.

آنها آن مدارس را با دانش آموزان چهار مدرسه ابتدایی دیگر که در برنامه جنبش فعال شرکت نکرده بودند مقایسه کردند.

به گفته محققان، کودکانی که نسبت دور کمر به قد بالاتری داشتند در ابتدای مطالعه بدون در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی، سن یا جنسیت، بیشترین پیشرفت را نشان دادند.

به گفته محققان، این مهم است زیرا کودکان از فقیرترین مناطق بیشتر در معرض ابتلا به چاقی هستند و به مدارسی با منابع کمتری می روند.

مطالعه جدید اخیراً در مجله Obesity Facts منتشر شده است .

مایک لوزمور ، محقق ارشد موسسه ورزش، ورزش و سلامت دانشگاه کالج لندن ، گفت: «نتایج ما نشان می‌دهد که کاهش رفتارهای بی‌تحرک در طول مدرسه می‌تواند یک استراتژی موثر برای کاهش چاقی برای کودکان دبستانی باشد که اضافه وزن دارند» .

لوزمور افزود: «آنچه دلگرم‌کننده‌تر است این است که این روش بدون توجه به وضعیت اجتماعی-اقتصادی، سن یا جنسیت کودک مؤثر بود». این چیزی است که مدارس می توانند بدون نیاز به سرمایه گذاری هنگفت در تجهیزات یا کارکنان معرفی کنند و همه از آن بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید